divendres, 5 d’octubre de 2007

Windows Vista encara que no el vulguis.


Cada dia hi ha més gent que utilitza la informàtica, ja sigui per feina o per oci. També cada dia els ordinadors portàtils guanyen terreny als ordinadors de sobretaula, ja què ofereixen una gran mobilitat i son cada dia més lleugers i potents.

Avui en dia, si volem adquirir un portàtil nou veurem que la majoria tenen el Windows Vista instal·lat i cobrat. Aquest fet en si ja és molt trist per a la gent que defensa el programari lliure i no vol usar ni pagar un sistema operatiu, sense esmentar la grandiosa lentitud en el funcionament del producte.

Doncs a sobre, moltes marques et treuen la garantia si treus el Vista i instal·les alguna versió Linux. Esta molt bé que no et donin suport del funcionament del Linux, però si s’espatlla una peça del portàtil penso que és la seva obligació aplicar la garantía.

Crec que es tracta d’una il·legalitat, i si algú s’hi troba s’hauria de denunciar.

3 comentaris:

Manel Zaera ha dit...

. No he llegit la llicència de Windows Vista però, segurament et dirà, com la de XP, que si no estàs d'acord amb els seus termes, has de tornar la còpia del sistema i que qui t'ha venut l'ordinador t'ha de facilitar els tràmits i la devolució de l'import de la llicència. Qui et ven un ordinador t'ha de donar la garantia de dos anys sobre el producte. I no pot posar condicions abusives i/o no escrites en un contracte. Aquesta gent s'aprofita del desconeixement dels seus serveis d'atenció al client, potser, i dels usuaris, potser també.

Diari del Votant Anònim ha dit...

A mi m'han posat un ordinador nou a la feina, amb el punyetero Vista. És la cosa més complicada i mal parida que havia vist mai... Almenys m'he pogut baixar l'Open Office!

MeteoTortosa ha dit...

Ara fa poc em vaig comprar un portàtil...i vaig mirar fins que vaig trobar un que m'agradés i que no portés el sistema operatiu inclòs...ara gaudeixo d'un bon portàtil amb Ubuntu 7.10. Per cert, se m'oblidaba, a BEEP els venen sense sistema operatiu (si així ho vols, és clar)