dimarts, 18 de desembre de 2007

Cementiri Jueu de Praga

Fa poc un company de feina va anar a Praga i en va fer cinc centims al seu bloc. Ens va parlar d’algunes coses que havia vist, però no va dir res del cementiri jueu de Praga. Li he de preguntar si hi va anar o no.

El fet és que he vist algunes imatges i m’ha impressionat. Pel que he pogut llegir, el cementiri data del S. XV i al llarg dels anys es va anar fent petit i hi ha moltes capes superposades d’enterraments. He llegit que quan faltava lloc, es treia la làpida, es feia l’enterrament i es posaven les dues làpides.

Podeu veure les fotos aquí, crec que són impactants.

2 comentaris:

Xavi Cugat ha dit...

Doncs sí, vaig estar al cementiri del barri "Josefov" de Praga. La veritat és que era de nit i feia molt fred, i el cementiri molt més petit del que sembla a les fotos era un bon escenari per pensar que estaves dins una pel•lícula de terror. Quan llegia això que tu mateix comentes em va semblar molt fort, tens raó, m’ho vaig deixar de comentar.

Com anècdota et puc dir que vaig obrir una porta d'una Sinagoga per visitar-la i em va sortir un policia amb armilla anti-bales i apuntant-me amb una escopeta. Va ser casualitat que hi havien unes manifestacions pro-nazis desautoritzades pel govern, i que feien amenaçar d’un atemptat al barri jueu, per això que estes més protegit del normal.

V’s i ràfegues

losimo ha dit...

Osti!! Hem guardo aquest post per si mai vaig a Praga.
Si més no, per al wikitravel... :U)