divendres, 25 de gener de 2008

Parla en català!

L’altra tarda varem anar a comprar quatre coses. En una botiga hi havia una dependenta d’Amèrica del Sud i aquesta és la conversa que vaig sentir entre la noia i un client de la nostra terra:

* Client – “Hasta que día puedo devolver esta prenda ?”

* Dependenta – “Parla’m en català que l’entenc, el parlo poc perquè em costa.

* Client – “Ah, millor.”

Estar clar que podem usar el castellà si algú no ens entén, però primer parlem en català i hem de canviar d’idioma només perquè ens contestin en castellà, ja què, segurament ens entenen igual i, a més, els ajudem a què l’aprenguin més fàcilment.

2 comentaris:

Albert_stk ha dit...

A mi això m'ha passat, com a excusa tinc que on visc jo el 90% és castellanoparlant. Hauríem de parlar sempre en català i només canviar al castellà si l'altra persona ens diu que no ho entén.

Mireia Consarnau Pallarés ha dit...

Hem de defensar el nostre idioma, i una forma, és fer ús d'ell. Entenem que és qüestió d'educació, si una persona no ens enten, parlar amb castellà.

Però, malgrat tot, hi ha molta gent que continua parlant en castellà, a pesar de portar anys aquí, i el que és pitjor, gent nascuda a Catalunya.