divendres, 22 de febrer de 2008

Polítiques reals d’immigració

Indignant, no trobo cap altra paraula per qualificar el que ahir per la tarda li va succeir a la meva mare.

Soc militant d’Esquerra potser fa uns quatre anys, però sóc catalana del dia que vaig néixer, i tenir que suportar com venen persones d’altres països i no ens respecten, per aquí no penso passar. Digueu-me racista, però la paciència i la comprensió de les persones té un límit. I si ser d’esquerres, vol dir tenir que acceptar aquest tipus de situacions, potser hauré de plantejar-me la meva ideologia política.

Us explico:

Ahir per la tarda la meva mare va sortir per Tortosa, a fer quatre encàrrecs, anar a treure diners, a buscar el diari, a comprar quatre coses que li faltaven del super… l’habitual. Va anar al supermercat que hi ha a la plaça d’Alfons, a l’entrar es va trobar en que havien dues romaneses amb dos nens petits molestant a la gent que entrava i sortia, les treballadores li van comentar que ja ho havien dit a la policia, però que fa dies que anaven per allí i no acabaven de marxar. La meva mare va fer la compra, i al sortir, les romaneses li van començar a demanar diners, coses que havia comprat…què va fer ella? Doncs per evitar problemes va passar de llarg sense fer cas ni di dir res. La sorpresa va ser, quan resulta que aquestes suposades “persones” van veure que no aconseguirien res, van començar a insultar-la, dient-li “asquerosa” i altres paraules malsonants, i el que he trobat indignant, li van escopir a sobre l’abric.

Jutgeu vosaltres mateixos. Estic d’acord que no tota la immigració és la mateixa, però calen polítiques que la regulin.

4 comentaris:

Diari del Votant Anònim ha dit...

Això és el que acaba passant quan políticament no es té valor per assumir la realitat. A molts països europeus, les esquerres afronten les problemàtiques derivades de la immigració amb seriositat, i això és el que hem de fer aquí nosaltres. No és qüestió de ser de dretes o d'esquerres, sinó de tocar de peus a terra. I per cert, jo també sóc i seré votant d'ERC.

Salut!

MeteoTortosa ha dit...

Jo tinc molt clar el que faria...però no se pot dir en públic. Es decepcionant veure com aquesta "gentussa" deambula inpunement per Tortosa, sense que ningú face res. Sempre et diuen lo mateix: si no els enxampem fent algo dolent no els podem tocar...per a mi ja és prou dolent vindre aquí a fer el "gandul".

Jofre ha dit...

Hola, només voldria informar d'una campanya del món dels blogs: ací. Si hi esteu d'acord, poseu el botó!

EMILI NIETO ALCOVER ha dit...

Si els partits d'esquerres no assumeixen que mantenir la convivència pacífica i ordenada entre les persones també és una funció pròpia, entraran en una greu crisi durant el segle XXI. Exigir deures no té perquè no ser progresista. El bonisme ( tontisme diria jo) va que molta gent que es sent d'esquerres estigui desencisat.

Està molt bé lluitar contra la fam al món, però primer està lluitar per la dignitat i el respecte a casa nostra. Ningú pot arreglar la casa dels altres si primer no arregla la pròpia.

Si l'Estat no garantitza el respecte, el ciutadà deixarà de creure en l'Estat i arribarà el caos i la llei de la selva. Ens demanaran que arrimen l'hombro, i direm tururú.